Poslední diskuse
Kontakt

m444rteeens@gmail.com

Sykovec ve znamení rekordů.

Je pátek, 25.3.2016. Premiéra pátkového svátku před Velikonocemi. Je čas na Sykovec. Ještě ráno ověřujeme u porybného, jak to na místě určení vypadá. Dovídáme se dobré zprávy, není zamrznuto! Za půl hodiny je kolega JacobK u mě. Hážu věci do auta, nasedám, a výprava může začít.

První zastávka je v Lidlu v Boskovicích. Nakupujeme něco k snědku a k pití. Lehce posvačíme a jede se dál. Je to poslední záchytný bod v civilizaci. Teď nás čeká již samá divočina. Silnice jsou prázdné a tak cesta krásně ubíhá. Až u samotného Sykovce se tvoří kolony - nejsme jediní, kdo si chce dnes zachytat.

Vystupuji z auta. Je mi okamžitě jasné, že jsem něco dost podcenil - schválně, jestli uhodnete co! Jasný, je to oblečení. Vybaluji profi náčiní a připravuji se k akci. Z boutu dnes chytat nebudu, je kosa, a opravdu dost fouka. Broďáky a mušák taky zavrhuju. Vsázím na klasiku - pěkně  ze sucha na vláčku.

Po zakoupení povolenky ihned vyrážíme na druhou stranu rybníka. Po příchodu k vodě zjištuji, že se ze sucha nedá v podstatě odnikud chytat. Hladina je cca o půl metru výš jak na podzim. Molo je jediná naděje. JakobK už tu má několik náhozů, já se k němu dostávám, až se opravdu ujistím, že to odnikud jinud fakt vzadu ze sucha nejde.

Jdu do klasiky - plandavka je jasná volba. Asi na třetí nához je tam! Neskutečný souboj, prut prohlý jak sviňa. Táhnu kolosa ke břehu. Je to siven. Krásný kousek, 37 cm, zdravý, po zimě naprosto ve formě, ten má rozhodně potenciál růstu. Posílám ho zpátky, pošli babičku!

Cca po půl hodině na mole zjišťujeme, kde co je. Po levici jsou duháci - v malém množství, nic moc, vpravo trochu dál od břehu jsou siveni. Protože JakobK se rozhoduje věnovat sivenům, já jdu do mrtvější strany - pěkně na pstruhy. Převazuji plandavku - na nový speciál - stříbrná s červenými puntíky za 25,- Kč, hážu to tam a je to tam! Netáhne, ale něco tam je. Dostávám to k hladině u mola. Je to pěkný prasisko! Je jasný, že má přes padesát! Když je v bezpečí na suchu, pouštím se do měření, vážení a focení. 53 cm, 1,77 kg! Rekord.

Cítím se skvěle. Po cca 2 hodinách u vody mám dva osobáky! Pocit spokojenosti - i kdybych už celý zbytek dne nic nechytil, tak vím, že dnešní výprava byla zdárná. Pstruh 53 - takovou rybu jako správný masař nemůžu poslat zpět. Také budu dělat trofej z hlavy.

JakobK takové štěstí nemá. Chytá ryby v intervalu délek 25 - 30 cm. Kvůli takovým rybám sem nevážil více než stokilometrovou cestu. Na molo pouštíme jiné rybáře a my to jdeme zkusit k většině dopředu. Je to tam, co se povětrnostních podmínek týče, mnohem horší než vzadu. Já to velmi dobře poznávám v mém dobře profukujícím oblečení. JakobK už to nemůže vydržet a jde na čaj, já raději pokračuji v lovu zpět vzadu. Molo opět volné, střídajím rybářům se moc nedařilo.

Chytáme další tři hodiny z mola. Občas přijde nějaká ryba, nicméně žádné Taťány Kuchařové.

Už se pomalu dostáváme ke konci. Uklízíme výbavu, vracíme povolenky a startujeme auto. A v tom to přišlo!! JakobK má záběr. Neskutečný tah. Div ho ryba nestáhne z mola do vody. Je to rozhodně něco většího, takový tah tu dneska ještě nebyl. Ryba se dostává k molu a k hladině a my ji můžeme krátce zahlédnout. Pěkný pstruh. Hned zase mizí v hlubinách tohoto nekonečného rybníka. Vyrovnaný souboj, ale nakonec kolega rybu poráží. Podebírám a jdu s ní do bezpečí na sucho. 50 cm, 1,5 kg. Pěkný kousek, JakobK se raduje, že už si ho nebudu dobírat, že už má taky něco většího (já si jen pomyslím, kdo tady má tu větší rybu). Kolega je taky pěknej masař, bereme ryby a  oba spokojení razíme domů.

Průměrná známka: 2,71

Komentář ke článku (12)

Anketa:Co m444rteeens nejraději chytá?